Reebok the Story
Eletään vuotta 1895, ja Joseph William Foster -niminen 14-vuotias poika istuu huoneessaan isänsä makeiskaupan yläpuolella Boltonissa Englannissa. Hän hahmottelee kenkiä. Ne eivät kuitenkaan ole mitkä tahansa kengät, vaan juoksukengät, joissa on piikit. Hän ei tiennyt silloin, että tämä olisi yhden maailman suurimman urheilumerkin alku.
J.W. Fosterin uudet piikkarit kehittyvät, ja vähitellen ne valloittavat maailman myrskyn lailla. Tuotemerkille annetaan nimeksi J.W. Foster and Sons, ja tuotanto kasvaa jatkuvasti. Juoksijat, kriketinpelaajat, rugbypelaajat ja erilaiset urheilijat matkustavat sankoin joukoin Boltoniin hankkimaan itselleen mullistavat juoksukengät.
Kelataan eteenpäin vuoteen 1958. Silloin nimittäin J.W Fosterin lapsenlapsi ottaa yrityksen haltuunsa ja päättää kaupallistaa sen. Yrityksen aiempi nimi J.W. Foster & Sons muutetaan nimeksi Reebok. Nimi on peräisin afrikkalaisesta gasellista. Tässä vaiheessa yrityksen toiminta vauhdittuu toden teolla.

Aikajana – Kohokohdat lyhyesti
1982. 80-luvun alussa tapahtuu jotain, mikä vaikuttaa koko urheilu- ja muotialaan. Reebok tuo markkinoille valkoisen Freestyle High Top -tennarin, jossa on tarranauha ylimpänä. Kenkä erottui monella tavalla:
Freestyle High Top oli…
- Ensimmäinen erityisesti aerobiciin kehitetty kenkä
- Ensimmäinen naisten jumppakenkä
- Kenkä, joka teki tennareiden käytöstä arkena sopivaa
Kaikki kulminoitui vuonna 1985, kun näyttelijätär Cybill Shepherd saapui Grammy-gaalaan mustassa gaalamekossa ja oransseissa Freestyle High Top -tennareissa.
1989. The Pump – markkinoille tuodaan kenkä, jossa on uusi mullistava pumpputeknologia. Ilmakuplaan perustuvan teknologian ansiosta kengän voi pumpata täydellisesti istuvaksi jalan ympärille.
1991. NBA-alokas D. Brown voittaa NBA All Star Slam Contest -donkkauskilpailun Pump Omni Light -tennareissa. Tämän jälkeen The Pump valloittaa maailman ja Reebok panostaa vitsikkääseen markkinointiin, jossa se antaa vinkin kilpailijalleen Nikelle.
2001. Reebok lanseeraa urbaanin RBK-elämäntapamalliston, joka edustaa urheilua, muotia ja musiikkia, ja panostaa aiempaa laajempaan segmenttiin.
2003. 2000-luvun alussa tapahtuu jotain, mitä yksikään muu urheilumerkki ei ollut aiemmin tehnyt. Reebok solmii sopimuksen muun kuin urheilijan kanssa omien kenkien suunnittelusta. Räppäri Jay Z julkaisee Sean Carter -malliston, josta tuli kaikkien aikojen nopein myyntimenestys. Sen jälkeen Reebok tekee yhteistyömallistoja useiden kuuluisuuksien kanssa, kuten 50 Cent, Nelly ja Pharell Williams.
2009. Yritys lanseeraa Reebok Easy Tone -kengät. Kengät perustuvat teknologiaan, jossa kävellään ilmakuplien päällä. Reebok Easy Tone -kenkien sanotaan tehostavan lihastyötä pakaroissa 28 prosenttia, ja kaikki haluavat uudet kuuluisat kengät. Mallista tuli jopa niin suosittu, että ”toning” sai oman kategoriansa Stadiumin kenkäseinälle.
2011. Reebok aloittaa yhteistyön CrossFit-yrityksen kanssa ja kehittää Tough Fitness -kategorian, joka on suunnattu rankasta harjoittelusta pitävälle kohderyhmälle. Segmentti on vielä nykyisinkin suuri, vaikka yhteistyö CrossFitin kanssa päättyi vuonna 2020.
2020 ja siitä eteenpäin. Reebokin missio on olla paras treenituotemerkki. Yritys pyrkii erottumaan joukosta, olemaan haastava ja levittämään liikunnan iloa. Lisäksi se panostaa kestävään kehitykseen, naisten urheiluvaatteisiin sekä kovatehoiseen harjoitteluun.